Woningbrand door wasdroger in Winterswijk

Winterswijk -De brandweer in Winterswijk heeft vrijdagmiddag moeten uitrukken voor een brand in een woning aan de Jasmijnlaan.

In een wasdroger op de eerste verdieping was brand ontstaan. De bewoonster van de woning werd gealarmeerd door de rookmelder. Alle mensen die aanwezig waren in het huis, waaronder een jong kind, hebben het pand op tijd kunnen verlaten. Een toevallig passerende buurtbewoner heeft door snel ingrijpen erger voorkomen. Hij heeft de brand geblust.

De brandweer van Winterswijk heeft de brand onder controle gekregen. Hoeveel schade het vuur heeft aangericht is nog onduidelijk. Het kleine kind ontving van de hulpdiensten een traumabeertje, om het schrik te verzachten.