Brand in open haard onder een afdak

Een brand onder een afdak van een woning aan De Stip in Winterswijk is zondagmorgen goed afgelopen. De brand ontstond in een ingemetselde open haard en breidde zich uit naar de garage.

Na de garage sloeg het vuur door naar een spouwmuur en het plafond. Dankzij het optreden van de brandweer, die uitrukte met twee tankautospuiten, een hoogwerker en een waterwagen, werd erger voorkomen. De woning raakte daardoor niet bij de brand betrokken.

Nadat de brand ontdekt was, probeerde een van de bewoners zelf het vuur te blussen en ademde daarbij rook in. Een ambulance werd opgeroepen ter controle, maar niemand hoefde mee naar het ziekenhuis.

Uitslaande brand in vakantiewoning op park In Den Olden Bongerd Winterswijk Miste

Winterswijk/ Miste -Het dak van een bungalow op vakantiepark In Den Olden Bongerd in Winterswijk is maandagochtend in brand opgegaan. Na mogelijke kortsluiting ontstond er brand in de douche die zich verspreidde naar het dak.

De brand werd ontdekt door voorbijgangers. Zij vertrouwden de situatie niet en klopten op de ramen van de woning om de mensen te waarschuwen. De eigenaar van de bungalow bevond zich echter een bungalow daarnaast, hij had recentelijk de aankoop gedaan en was nog niet ingetrokken in zijn nieuwe stulpje. Er was ten tijde van de brand niemand aanwezig in het huisje en er zijn dan ook geen gewonden gevallen.

De oorzaak van de brand is mogelijk kortsluiting. De eigenaar had pas de lampen vervangen in de woning. De brandweer kwam met vier voertuigen ter plaatse om de brand te bestrijden. Dat lukte, maar het dak is volledig vernield.